HAMOWNIA

Hamownia podwoziowa to profesjonalne stanowisko pomiarowe do badania mocy i momentu obrotowego silnika, bez wymontowywania go z auta.
Samo badanie zaczyna się od ustawienia samochodu na rolkach i dokładnego przytwierdzenia go do podłoża. Auto zabezpiecza się pasami, po pierwsze, żeby nie ruszyło się z miejsca, po drugie, aby koła nie traciły trakcji poczas pomiaru. Następnie włącza sie dmuchawę i wyciąg spalin. Samochód zostaje rozpędzony do max. prędkości obrotowej na przedostatnim biegu. Komputer analizuje przyspieszenie rolek i wylicza interesujace nas wartości. Robimy serie pomiarów i odczytujemy wyniki w postaci wykresów graficznych - mocy i momentu obrotowego. Dokumentacja zostaje wydrukowana i przekazana klientowi. Badanie na hamowni znacząco wpływa na jakość usługi chiptuningu. Umozliwia szybkie zobrazowanie wyników modyfikacji i wprowadzenie potrzebnych korekt.
Kiedy warto pojechać na hamownię podwoziową?
Hamownię powinniśmy odwiedzić przede wszystkim wtedy, gdy mamy podejrzenia, że silnikowi brakuje mocy, czy to w całym zakresie obrotów, czy tylko w konkretnym przedziale. Częstym przypadkiem jest, że elektronika sterująca silnika nie widzi usterki i są problemy ze znalezieniem przyczyny spadku mocy. Testy na hamowni w takim przypadku będą dużym ułatwieniem w diagnostyce układu napedowego.
Hamownię dobrze jest odwiedzić po dokonaniu przeróbek mechanicznych silnika w celu sprawdzenia efektu wykonanych zabiegów.
W końcu hamownia może się przydać w momencie, gdy chcemy kupić auto . Pomiary szybko pokażą, czy wykres mocy i momentu nie różni się diametralnie od „serii”. Pozwolą również na wstępną ocenę stanu jednostki napedowej.
Czy to bezpieczne?
Badanie na hamowni to czynność bezpieczna dla auta, o ile oczywiście jest ono sprawne technicznie. Przed pomiarami sprawdzany jest stan ogumienia, poziom płynów czy też jeżeli to konieczne kody błedów elektroniki silnika.
|